Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dcera a matka

Jaké máte vztahy se svými rodiči?   Tvoří tyto vztahy vaše zdravé kořeny?  Vnímáte, že problémy s vašimi rodiči se odrážejí ve vztazích s vašimi dětmi? 

Z mé praxe:

Na thajskou reflexní masáž nohou ke mně chodívala paní středního věku, která byla majitelkou firmy. Přicházela 1x měsíčně a byla to klientka, která si masáž většinou užívala v tichu, pouze za doprovodu příjemné relaxační hudby.

Jednou, když jsem jí promačkávala oblast ledvin, cítila jsem, že nejsou úplně v pořádku, řekla jsem nahlas:

„Cítím tady ledviny.“

„Ty mám v pořádku,“ odsekla mi klientka, a pak smířlivěji dodala: „minule jsem byla u lékaře na vyšetření, ledviny mám v pořádku“.

„Tak to je dobře,“ zkonstatovala jsem. V tu chvíli jsem ale věděla, že problém je teda někde jinde.

Ledviny představují oblast vztahů. A protože jsem věděla, že klientka má dceru, po chvilce ticha jsem se zeptala:

„A jaký máte vztah se svojí dcerou?“ najednou jsem cítila tiché napětí, než odpověděla:

„Není to úplně v pořádku, ten vztah není takový, jaký bych chtěla mít se svojí dcerou.“

Mlčky jsem pokračovala v masáží a opět po chvilce ticha jsem se zeptala:

„A jaký máte vztah se svojí maminkou?“

Klientka málem poskočila na lehátku a sykla tak, že jsem se až lekla: „Ani se mě neptejte!“

Opět po chvilce ticha jsem jí řekla, že velice často je to tak, že když si chce zlepšit vztah se svojí dcerou, je dobré nejdříve zapracovat na vztahu se svojí matkou.

„To mi pořád říká i moje dcera,“ reagovala klientka.

Domluvily jsme se, že přijde do terapie a zaměříme se na vztah s matkou.

Klientka přišla na domluvený čas, jenom to setkání je těžko nazvat terapií, protože na jakoukoliv otázku ohledně svého dětství, své maminky, vztahu s maminkou a další – odpovídala, jo dobrý, cítím se dobře, s maminkou se také cítím dobře, všechno je v pořádku apod.

Tak jsem to zastavila a řekla jsem klientce, že jestli nechce o tom mluvit, tak se tak dál nedostaneme, že takto neuvolníme ta emoční zranění a traumata z dětství. A její odpověď zněla:

„Ano, necháme to. Nemohu vám říct, jak se ke mně chovala moje máma a co všechno mi dělala,  protože byste nevěřila, že se máma může takhle chovat ke své dceři“.

Smutné, ale žel nijak výjimečné. 

Pro zpracování dětských traumat, zranění a nepříjemných situací je velice vhodná technika - práce s vnitřním dítětem. 

 

 

 

 

Autor: Anna Bartošová | čtvrtek 15.6.2017 18:09 | karma článku: 13,63 | přečteno: 433x
  • Další články autora

Anna Bartošová

#4 Zánět močových cest a močového měchýře

v rámci tematického cyklu ZDRAVÍ ŽENY. Zánět močových cest je velmi časté onemocnění a to především mezi 20. a 40. rokem života, kdy postihne až 30% žen. Uvádí se také, že za svůj život si tímto onemocněním projde každá druhá žena.

9.8.2022 v 23:34 | Karma: 5,65 | Přečteno: 172x | Diskuse| Osobní

Anna Bartošová

#3 Co způsobují uvolněné svaly perinea

Příspěvek je z tematického cyklu Zdraví ženy. Začnu statistickým číslem, kterým navážu na statistiky uváděné v předchozím příspěvku a to, že až 55 % žen uvádí, že vyhledává léky na zmírnění, či utlumení bolestivé menstruace.

3.8.2022 v 20:16 | Karma: 5,36 | Přečteno: 287x | Diskuse| Osobní

Anna Bartošová

#2 Jaké signály ženského těla rozhodně nepodceňovat

a co je příčinou mnoha ženských chorob. Pokračování tematického cyklu Zdraví ženy. „Zdraví se nedá koupit – zdravím můžeme jen zaplatit.“

2.8.2022 v 13:50 | Karma: 6,04 | Přečteno: 386x | Diskuse| Osobní

Anna Bartošová

#1 Poplašné signály ženského těla

v rámci tematického cyklu Zdraví ženy. „Zdravý člověk má mnoho přání, nemocný jen jedno.“ Dámy, jak jste na tom vy v oblasti ženského zdraví?

1.8.2022 v 23:26 | Karma: 8,61 | Přečteno: 492x | Diskuse| Osobní

Anna Bartošová

Dýchejte a usmívejte se.

"Jakmile si začneš myslet, že už tě život nemá čemu naučit a vše už znáš, chystá se pro tebe nejspíš zrovna ta největší lekce".

1.1.2022 v 21:45 | Karma: 10,70 | Přečteno: 331x | Ona

Anna Bartošová

VNITŘNÍ ŽENA

Každý v sobě máme ženskou a mužskou energii, které personifikujeme do podoby vnitřní ženy a vnitřního muže.

13.2.2019 v 15:58 | Karma: 5,85 | Přečteno: 288x | Ona

Anna Bartošová

VNITŘNÍ DÍTĚ

Vnitřní dítě - je téma, které můžeme přiřadit k naší 2. čakře. Je to centrum vztahů a dozrává mezi 7 - 14 rokem věku.

13.2.2019 v 14:12 | Karma: 5,41 | Přečteno: 278x | Ona

Anna Bartošová

SEBEVĚDOMÍ

„Její sebevědomí je na bodu mrazu.“ „Tak takhle sebevědomého a drzého muže už jsem dlouho neviděl.“ „Jsem spokojená sama se sebou.“

24.1.2019 v 13:40 | Karma: 7,10 | Přečteno: 210x | Ona

Anna Bartošová

Já na 1. místě

Milá ženo, na začátek malé zamyšlení: když si přečteš – „JÁ na 1. místě“ jaké pocity to v Tobě vyvolává, jak se u toho cítíš?

23.1.2019 v 14:09 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Ona

Anna Bartošová

Hojnost

Když se objeví kdekoliv příspěvek na téma hojnost, vzbuzuje velký zájem. Ve většině případů je hojnost chápána jako finanční hojnost, čili dostatek peněz. A je to zcela pochopitelné. Nebudeme si nic namlouvat.

22.1.2019 v 22:48 | Karma: 5,95 | Přečteno: 159x | Ona

Anna Bartošová

5 stupínků k sebelásce

Ať se vám plní vaše sny Přejeme často lidem, když gratulujeme k svátku, k narozeninám, nebo u jiných příležitostí.

22.1.2019 v 12:02 | Karma: 7,66 | Přečteno: 266x | Ona

Anna Bartošová

Energetické (čakrové) minimum - 7. část

7. čakra - Sahasrára Hlavní funkce: porozumění právo znát soulad s řádem universa Umístění: korunní čakra – napojení na božskou prapodstatu Umístění: korunní čakra – napojení na božskou prapodstatu

29.10.2018 v 8:45 | Karma: 5,55 | Přečteno: 116x | Ona

Anna Bartošová

Energetické (čakrové) minimum - 6. část

6. čakra - 3. Oko - Ádžňa třetí oko, intuice, poznání pravdy Hlavní funkce: intuice - schopnost jasně vidět skutečnost, ne pouze iluze centrum naší intuice - poznání pravdy – vnitřní poctivost k poznání pravdy

24.10.2018 v 15:09 | Karma: 6,43 | Přečteno: 119x | Ona

Anna Bartošová

Energetické (čakrové) minimum - 5. čakra

5. čakra - komunikační - Višuddhí Právo mluvit a vyjadřovat se, komunikace, sebevyjádření, sebeprojevení

19.10.2018 v 10:17 | Karma: 6,20 | Přečteno: 187x | Ona

Anna Bartošová

Energetické (čakrové) minimum - 4. část

Čtvrtá čakra - srdíčko – Anáhata srdce, právo milovat, rovnováha, klid, cítění Umístění: uprostřed hrudníku

18.10.2018 v 9:26 | Karma: 6,02 | Přečteno: 160x | Ona

Anna Bartošová

Energetické (čakrové) minimum - 3. část

Třetí čakra – Manipura Téma sebejistoty, čestnosti, osobní hrdosti a síly. sluneční energie, bůh slunce-Ra – vnitřní elektrárna souvisí i s intuicí ve smyslu přežití: jsem v bezpečí, postarám se o sebe

17.10.2018 v 6:54 | Karma: 6,11 | Přečteno: 183x | Ona

Anna Bartošová

Energetické (čakrové) minimum - 2. část

Druhá čakra – Svádhišthána Centrum emocí, kreativity a sexuality Právo cítit a vnímat. Vytváří se matrice pro vztahy Vztahy k penězům, k sexu, k moci a k ostatním lidem.

16.10.2018 v 12:34 | Karma: 8,44 | Přečteno: 261x | Osobní

Anna Bartošová

Energetické (čakrové) minimum - 1. čakra

První čakra – Múladhára Hlavní funkcí 1. čakry je přežití. Dává nám sílu prosadit se a vytrvat v reálném světe. Vyjadřuje naši schopnost uspokojovat své potřeby a manifestovat svá přání.

15.10.2018 v 23:14 | Karma: 10,56 | Přečteno: 424x | Videoblogy

Anna Bartošová

Jak zvládnout omezující důvody a udělat změnu ve svém životě.

To nejlepší, co pro sebe můžete udělat je – vzít život do vlastních rukou. V předcházejícím článku jsem uvedla 5 důvodů, kvůli kterým lidé neudělají změny ve svém životě, i když po nich touží.

8.1.2018 v 16:20 | Karma: 10,58 | Přečteno: 419x | Diskuse| Ona

Anna Bartošová

Toužíte po změně? 5 důvodů, proč lidé neudělají změnu ve svém životě.

Jak se stavíte k životním změnám? Děláte je rádi ve svém životě? Nebo spíše procházíte změnou, ke které jste byli životními okolnostmi donuceni a byli jste tak doslova postaveni před danou změnu?

7.1.2018 v 9:12 | Karma: 13,08 | Přečteno: 689x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 349x
Bc. ANNA BARTOŠOVÁ - pomáhá ženám, které necítí uspokojení a naplnění ve své práci, či v životě. Věnuje se péči o zdraví ženy, seberozvoji a podpoře žen rozjet své jedinečné smysluplné podnikání.

Je koučka, terapeutka, lektorka a autorka projektu AKADEMIE ŽIVOTA, který stojí na 3 pilířích:

1. pilíř tvoří SEBEPOZNÁVÁNÍ - energetická centra, vnitřní dítě, vnitřní žena, celistvost, životní restart

2. pilíř tvoří tianDe - fyzická péče sama o sebe a své ŽENSKÉ ZDRAVÍ

3. pilíř tvoří on-line a off-line akce a setkávání, protože pro ženu je velice důležité vzájemné sdílení a podpora.

Více info na osobních stránkách ANNABARTOSOVA.EU

 

Seznam rubrik